неділю, 19 березня 2023 р.

«Квітка здоров’я» валеохвилинка з дітьми середнього віку

 Мета. Розвивати  мислення, мовлення, пам’ять, увагу. Виховувати бажання піклуватися про свого здоровя. Закріпити знання дітей про основні органи чуття людини: слух, зір, нюх, смак та їх функції; вміння впізнавати фрукти на смак. Формувати знання про збереження органів чуття.

 Обладнання: скриня,  квітка Здоров’я, конверти із завданнями та пелюстками (5 шт.), тарілка  з фруктами; склянка з водою, папір; загадки, музичний супровід, дид.гра «Що корисно, що шкідливо».

                                                       Хід заняття

Вихователь пропонує дітям стати в коло і привітатися один з одним.

Психогімнастика

« Передай вітання по колу» (діти торкаються один одного за руки і з посмішкою вітаються: «Привіт»).

- Ось і моя посмішка з вітанням повернулася до мене.

(Чути стукіт в двері)

-Діти, хто ж це до нас поспішає?? (лікар Айболить).

-Добрий день лікарю Айболить?

-Добрий день діти, я добрий лікар Айболить, той що під деревом сидить і лікує всіх звірят.

- А ви здорові діти? Бо  в країні Мультляндії сталося лихо, злий чаклун зачаклував усіх його мешканців. Вони не можуть бачити, навколишній світ, не чують звуків, не відчувають запахів, не можуть їсти. Їм допоможе лише квітка Здоров’я, але злий чаклун перетворив її яскраві пелюстки на сірі. Розчаклувати цю квітку зможете тільки ви. І лише тоді, коли на квітці Здоров’я з’являться кольорові пелюстки, всі чари злого Чаклуна зникнуть. І в країні Мультляндії знову запанує радість, щастя та здоров’я. Сподіваюсь на вашу допомогу. Мої спроби їм допомогти марні, тому передаю вам цю чарівну скриньку.

-Добре, ми обовязкого допоможемо казковим героям, і перешлемо тобі цю квітку.

-Ну що ж, діти, допоможемо нашим казковим героям, врятуємо їх від злого чаклуна? Відкриваємо скриньку і дістаємо квітку.

В скрині є конверти, в яких сховані кольорові пелюстки. А дістати ми їх зможемо лише тоді, коли виконаємо завдання, які вказані на конвертах.

Пелюстка №1.

«Два братики через дорогу живуть,

Один одного тільки в дзеркалі бачать»  (Очі).

- Правильно, діти – це очі. Для чого нам потрібні очі?

- Що ви бачили по дорозі, коли йшли у дитячий садок?

(Відповіді дітей).

Гра «Що ти бачиш із закритими очима?»

Вихователь пропонує дітям заплющити очі і відгадати, що вона робить. (Бере книгу, відкриває її).

-Чи можна щось бачити із заплющеними очима?.

-Що може нашкодити нашим очам? ( гострі предмети, не можна терти брудними руками, не можна близько і довго дивитися телевізор….)

-Давайте, виконаємо вправу, яка зміцнює наш зір ( фізкультхилинка для очей)

Якщо дотримуватися цих правил та вправ, очі будуть здоровими.

Ми можемо дістати пелюстку і замінити нею сіру.

Пелюстка №2.

-Діти, що це за гачок? На що схоже? (на аркуші намальований контур носа)

-Правильно, ніс. А для чого нам потрібен ніс? (Щоб дихати, нюхати). Чим правильно дихати? (Носом). Чому треба вдихати повітря носом? (В носі повітря зігрівається і очищається).

Дослід.

Вихователь пропонує дітям вдихнути повітря через ніс і видихнути на долоню. Що ви відчули? (Тепло). Чому? (В носі повітря зігрівається). Крім того, що повітря в носі зігрівається, що з ним відбувається? (воно очищується). Що допомагає повітрю очищуватися? (Ворсинки).

-Отже, ніс нам потрібен для чого? (Щоб дихати і відчувати різні запахи).

-Тепер ми можемо замінити ще одну пелюстку на квітці Здоров’я.

Сонечко яскраво засвітило до нашого вікна, мабуть хоче з нами трішки відпочити.

Фізкультхвилинка «Сонячний промінчик»

Ну ось, трішки відпочили, давайте далі до роботи, на нашу допомогу чекають наші друзі.

Пелюстка №3.

( яблуко, зубна щітка)

-Як ви думаєте, про що ми з вами маємо говорити? (рот і зуби)

- Для чого нам служить рот? (Для того, щоб розмовляти, їсти). Що знаходиться в роті? (Язик, зуби).

Дослід.

На тарілочці знаходиться яблуко, лимон, огірок. Діти на смак визначають солодке, солоне, кисле. Що допомогло вам визначити що це? (Язик). Так, за допомогою язика ми відчуваємо смак. Для чого нам зуби? (Щоб їсти, кусати, жувати їжу). Які у нас зуби? (Білі, тверді, міцні, здорові). Як треба доглядати за зубами, щоб вони залишалися здоровими? (Чистити, не кусати тверді предмети). Чим чистимо зуби? (Зубною пастою та зубною щіткою). Що корисно їсти для збереження зубів здоровими? (Моркву, яблука, капусту).

-Я думаю, що якщо ви будете доглядати за своїми зубками, їсти корисні фрукти та овочі, то зубки у вас будуть білими, міцними та здоровими. Ось ми вже можемо замінити третю пелюсточку.

Пелюстка №4.

Дидактична гра «Що почули?

- Пропоную дітям заплющити очі і назвати, що вони почули (  наливаю воду, мну папір, ).

-Що ви почули? Що вам допомогло почути? (вуха)

- Що було б, якщо б ми не могли чути? (Ми не розуміли один одного, не чули спів птахів, дзюрчання струмочка і т. д.).

- А що шкодить нашим вухам? (Надмірний шум, гострі предмети, сильний вітер).

-Можемо замінити четверту пелюстку.

У нас залишилася одна єдина пелюстка, а конвертів більше не має. Мені здається, що в скриньці ще щось було. Вихователь дістає картки із завданням.

Пелюстка №5.

Замінити останню пелюстку ми зможемо тільки тоді, коли ви визначите, що корисно для здоров’я, а що шкідливо.

Дидактична гра «Що шкідливо, а що корисно»

-Молодці, тепер ви знаєте що є корисним для здоров’я, а що шкідливим. Ось ми можемо замінити останню, п’яту пелюстку. Подивіться,  якою гарною стала квітка Здоров’я.

- Ви сьогодні зробили добру справу-допомогли своїм друзям. Бережіть своє здоров`я . А квітку ми з вами відішлемо лікарю Айболиту.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар