Мета. Розвивати мислення, мовлення, увагу, дрібну моторику, інтерес дітей до дослідницької діяльності. Виховувати допитливість, спостережливість, дбайливе ставлення до природних ресурсів. Формувати уявлення дітей про виробництво паперу і його властивості (м’який, тонкий, товстий, міцний), через дослідницько – експерементальну діяльність. Вчити дітей робити висновки , висловлювати власну думку. Збагатити активний словник дітей назвами предметів, їх якостей, властивостей. Залучати дітей до активної діяльності, проявляти творчість та акуратність в роботі.
Матеріал: посилка з паперовими предметами, відео про папір, серветки, альбомний папір,
картон ( на кожну дитину); вироби з паперу ( квітка); ємкості з водою, баранчик
з паперу.
-Доброго ранку! Давайте привітаємось з гостями і
подаруємо їм свою посмішку. Ми раді вітати всіх у нашій групі! Але
хтось ще до нас поспішає ( стукіт
в двері)
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
Кур’єр доставив нам посилку
-Діти, можливо,
хтось з вас щось замовляв? Адресу не
переплутали? (Перевіряємо) Від кого?
Ось від кого, тут є фото. Так, це - Фіксики! Вони нам щось приготували . Ну що ж ви хочете
погратися з Фіксиками? Починаємо!
-Як ви думаєте, що в посилці? (міркування дітей) Хочете побачити?
Дістаємо- кольоровий папір,
серветки, туалетний папір, зошит, книжка, фантик від цукерки…..
-Що спільного у всіх цих
предметах? (виготовлені з паперу)
-Чи можемо ми обійтися без
паперу? Чому? (не буде на чому писати, що
читати, із чого робити аплікації, у що пакувати товар…)
-А чи знаєте ви, з чого роблять папір? Давайте
переглянемо відео, яке прислали нам Фіксики.
-Діти, то з чого ж роблять папір? (Папір роблять із дерев).
-Діти, а ви знаєте, щоб зробити 10 альбомів для малювання
(показ) довелося зрубати одне невелике деревце. Чим більше виготовляють паперу,
тим менше залишається дерев. Якщо ви будете берегти папір, то збережете багато
дерев.
-Фіксики пропонують нам сьогодні розгадати таємниці паперу. Хочете дізнатися які?
Для цього нам з вами треба стати дослідниками. Запрошую вас до лабораторії.
Дослід 1.
Візьмемо аркуш паперу і картону, спробуємо його зім'яти, скрутити, зігнути? Легко це зробити? Чому?
Висновок: чим
товстіший папір, тим він важче мнеться, скручується, згинається.
Дослід 2.
Спробуйте розірвати папір . Легко це зробити? А тепер
спробуємо розірвати картон? Спробуйте. Що легше розірвати? Чому?
Висновок: тому що картон міцніший за папір, папір рветься
легко.
Дослід 3.
Покладемо у миску з водою серветку і картон. Бачимо, що
серветка розмокла одразу. Візьміть їх руками. Вона порвалася? А інший папір?
Він товстіший ,тому й розмокає довше. Подивимося, що з ним відбудеться через
деякий час.
Висновок: папір боїться води, тому і розмокає у ній. Якщо
на будь-який паперовий предмет потрапить вода, то він зіпсується.
Дослід 4.
Чи може папір видавати звуки, співати? Для цього досліду
я пророную взяти папір і виконати рух «прання білизни». Папір шарудить,
скрипить.
Висновок: при зжиманні папір видає звук.
Дослід 5.
Діти опускають зроблені заздалегідь квіти на воду.
Чому квіти розкрили свої пелюстки? Вбираючи воду, прості паперові вироби можуть
перетворюватися на чарівні . (Відповідь дітей).
Висновок: папір вбирає воду промокає стає важким поволі і
пелюстки розкриваються
-Діти, про що ми розповімо
Фіксикам, про які таємниці паперу ми дізналися? (Відповіді дітей.) ( Папір
буває тонкий і товстий, папір боїться води, папір можна розірвати, при зжиманні
папір видає звук).
-Молодці, були
уважні, працьовиті. Але у наших Фіксиків є друг, вони дуже сумують за ним, тому вони хочуть щоб
ви з ним погралися.
Фізкультхвилинка
«Баранчик Шон»
- Пропоную, баранчика на згадку Фіксикам змайструвати.
Ось є голівка, ніжки, тулуб, а шерсті – немає!
Який папір більше схожий на шерсть, бо він –тепленький, м’якенький…? Так – серветки! Тоді – до справи!
( Продуктивна робота дітей – аплікація « Баранчик» з
серветок .)
- Діти, поки ви
старанно працювали, я приготувала коробочку у яку ми складемо наші
чудові баранчики та надішлемо їх Фіксикам.
-Діти, Фіксики дуже просили берегти папір і
дбайливо ставиться до речей, зроблених з паперу.
ІІІ ВИСНОВОК
- Вам сподобалося ігри з Фіксиками? Будемо і надалі з
ними дружити?
Дружба починається з усмішки, як співається у пісні, а у
нас із чудових дарунків.
Немає коментарів:
Дописати коментар