вівторок, 14 березня 2023 р.

«Маленькі дослідники» інтегроване з елементами пошуково-дослідницької діяльності, середня група

 Мета.  Розвивати мислення, мовлення, увагу, дрібну моторику, інтерес дітей до дослідницької діяльності. Виховувати допитливість, спостережливість, дбайливе ставлення до природних ресурсів. Формувати  уявлення  дітей про виробництво паперу і його властивості  (м’який, тонкий, товстий, міцний), через  дослідницько – експерементальну діяльність. Вчити дітей робити висновки , висловлювати власну думку. Збагатити активний  словник дітей  назвами предметів, їх якостей, властивостей. Залучати дітей до активної  діяльності, проявляти творчість та акуратність в роботі.

Матеріал: посилка з паперовими предметами,  відео про папір, серветки, альбомний папір, картон ( на кожну дитину); вироби з паперу ( квітка); ємкості з водою, баранчик з паперу.

                                               Хід заняття

 І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

-Доброго ранку! Давайте привітаємось з гостями і подаруємо їм свою посмішку. Ми раді вітати всіх у нашій групі!  Але  хтось  ще до нас поспішає ( стукіт в двері)

ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА

Курєр доставив нам посилку

 -Діти, можливо, хтось  з вас щось замовляв? Адресу не переплутали? (Перевіряємо) Від кого?

Ось від кого, тут є фото. Так, це -  Фіксики! Вони  нам щось приготували . Ну що ж ви хочете погратися з Фіксиками?  Починаємо!

-Як ви думаєте, що в посилці? (міркування дітей) Хочете побачити?

Дістаємо- кольоровий папір, серветки, туалетний папір, зошит, книжка, фантик від цукерки…..

-Що спільного у всіх цих предметах? (виготовлені з паперу)

-Чи можемо ми обійтися без паперу? Чому? (не буде на чому писати, що читати, із чого робити аплікації, у що пакувати товар…)

-А чи знаєте ви, з чого роблять папір? Давайте переглянемо відео, яке прислали нам Фіксики.

-Діти, то з чого ж роблять папір? (Папір роблять із дерев).

-Діти, а ви знаєте, щоб зробити 10 альбомів для малювання (показ) довелося зрубати одне невелике деревце. Чим більше виготовляють паперу, тим менше залишається дерев. Якщо ви будете берегти папір, то збережете багато дерев.

-Фіксики  пропонують нам сьогодні  розгадати таємниці паперу. Хочете дізнатися які? Для цього нам з вами треба стати дослідниками. Запрошую вас до лабораторії.

Дослід  1.

 Візьмемо аркуш паперу і картону, спробуємо його зім'яти, скрутити, зігнути? Легко це зробити?  Чому?

 Висновок: чим товстіший папір, тим він важче мнеться, скручується, згинається.

Дослід  2.  

Спробуйте розірвати папір . Легко це зробити? А тепер спробуємо розірвати картон? Спробуйте. Що легше розірвати?  Чому?

Висновок: тому що картон міцніший за папір, папір рветься легко.

Дослід 3.

Покладемо у миску з водою серветку і картон. Бачимо, що серветка розмокла одразу. Візьміть їх руками. Вона порвалася? А інший папір? Він товстіший ,тому й розмокає довше. Подивимося, що з ним відбудеться через деякий час.

Висновок: папір боїться води, тому і розмокає у ній. Якщо на будь-який паперовий предмет потрапить вода, то він зіпсується.

Дослід 4.

Чи може папір видавати звуки, співати? Для цього досліду я пророную взяти папір і виконати рух «прання білизни». Папір шарудить, скрипить.

Висновок: при зжиманні папір видає звук.

Дослід 5.

Діти опускають зроблені заздалегідь квіти  на воду. Чому квіти розкрили свої пелюстки? Вбираючи воду, прості паперові вироби можуть перетворюватися на чарівні . (Відповідь дітей).

Висновок: папір вбирає воду промокає стає важким поволі і пелюстки розкриваються

-Діти, про  що ми розповімо Фіксикам, про які таємниці паперу ми дізналися? (Відповіді дітей.) ( Папір буває тонкий і товстий, папір боїться води, папір можна розірвати, при зжиманні папір видає звук).

-Молодці,  були уважні, працьовиті. Але у наших Фіксиків є друг,  вони дуже сумують за ним, тому вони хочуть щоб ви з ним погралися.

Фізкультхвилинка

«Баранчик Шон»

- Пропоную, баранчика на згадку Фіксикам змайструвати. Ось є голівка, ніжки, тулуб, а шерсті – немає!  Який папір більше схожий на шерсть, бо він –тепленький, мякенький…? Так – серветки! Тоді – до справи!

( Продуктивна робота дітей – аплікація « Баранчик» з серветок .)

- Діти, поки ви  старанно працювали, я приготувала коробочку у яку ми складемо наші чудові баранчики та надішлемо їх Фіксикам.

-Діти, Фіксики дуже просили берегти папір і дбайливо ставиться до речей, зроблених з паперу.

ІІІ ВИСНОВОК

- Вам сподобалося ігри з Фіксиками? Будемо і надалі з ними дружити?

Дружба починається з усмішки, як співається у пісні, а у нас із чудових дарунків.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар