пʼятницю, 20 жовтня 2023 р.

"Добірка ігор та вправ"

 

Пропоную вам добірку ігор та вправ, які ви з легкістю та радістю можете виконати вдома зі своїми дітками. Всім бажаю успіхів та натхнення!

 Дидактична вправа «Відгадай, який я»

Мета: збагачення словникового запасу прикметниками; допомога у визначенні  того чи іншого емоційного стану людини за виразом обличчя; відпрацьовування емоційної сфери дитини.

Хід вправи: дитина сидить за столом. Дорослий розповідає їй про емоції, які відчуває людина, пропонує розглянути малюнки на столі й відгадати у якої літери – яка емоція. Далі дорослий пропонує дитині відтворити якусь із знайомих емоцій, наприклад гнів, потім пропонує подивитися у дзеркало і визначити, чи правильно вона це робить.

 Дидактична гра «Впізнай дику тварину за описом»

Мета: учити виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду диких тварин, способу їхнього життя; робити узагальнення на основі спільних ознак; збагачувати словниковий запас назвами диких тварин.

Хід гри: дорослий викладає на стіл картинки із зображенням диких тварин; описує якусь тваринку, дитина відгадує, бере картинку із зображенням тієї тварини, що описував дорослий.

 Дидактична гра «Хто у кого?»

Мета: збагачувати словниковий запас назвами свійських тварин та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят свійських тварин, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами.

Хід гри: перед дитиною на столі лежить картка-поле із зображеннями свійських тварин. Дитина добирає предметні картинки із зображенням дитинчат свійських тварин.

 Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»

Мета:  збагачувати словниковий запас назвами одягу та взуття. Вчити добирати сезонний одяг та взуття для ляльки на «прогулянку».

Хід гри: перед дитиною на столі лежить картка-поле, де зображена певна пора року; плоске зображення ляльки, одягу та взуття. Дитина одягає ляльку на «прогулянку» і називає правильно одяг та взуття.

 Дидактична вправа «Розглянь і назви одяг»

Мета: сприяти формуванню семантичної структури слова в єдності всіх його компонентів; вправляти в утворенні та вживанні іменників у множині. Звертати увагу дітей на різницю в закінченнях слів. Збагачувати словниковий запас дітей назвами одягу.

Хід вправи: дорослий виставляє парні малюнки із зображенням одягу. Дитина уважно розглядає і називає зображене.

 Дидактична гра «Що зникло?»

Мета: розвивати увагу, пам’ять; активізувати процеси переводу слів з пасивного до активного словника (за темою «Мій одяг та моє взуття»).

Хід гри: дорослий виставляє на столі чотири предмети, називає їх, пропонує запам’ятати. Дитина заплющує очі, дорослий ховає один з предметів. Дитина відкриває очі і називає, що зникло.

 Дидактична гра «Куди підеш?»

Мета: активізувати словник дітей назвами просторових понять.

Хідгри: дорослий ховає іграшки в різних місцях кімнати (ведмедика – праворуч від місця знаходження дитини, зайчика – ліворуч, за шафою, ляльку – позаду, вперед – машинку), «Куди хочеш піти?» . Дитина голосно говорить, куди вона хоче піти.

 Дидактична гра «Хто у кого?»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами перелітних птахів та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят перелітних птахів, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами; закріплювати навички ловлі (кидання) м’яча.

Хід гри: дорослий, кидаючи м’яча, запитує: «У ластівки хто?». Дитина, спіймавши м’яч та повертаючи його дорослому відповідає: «Ластів’ята». І так далі.

 Дидактична гра «Добери пару»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами диких тварин та їх дитинчат: лисиця – лисеня (із зменшувально-пестливими суфіксами); закріпити навички ловлі та кидання м’яча.

 Дидактична гра «Впізнай на дотик»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами сипких матеріалів (сіль, борошно, цукор тощо), розвивати м’язове відчуття, дрібні м’язи пальців.

Хід гри: дорослий виставляє на столі у блюдцях сипкі речовини, з’ясовує, чи знає дитина для чого вони потрібні, як називаються, чим відрізняються одна від одної. Потім дорослий пропонує дитині заплющити очі, підносить блюдце з якоюсь речовиною до дитини й пропонує на дотик впізнати, що це за речовина.

 Дидактична гра «Квіти буду доглядати»

Мета: розвивати слухову увагу дітей-логопатів; допомагати дітям активізувати процеси пошуку слів та переведення їх до активного словника.

Хід гри: дітям пропонують прослухати вірш та пригадати, які квіти ростуть у садку.

Я візьму граблі і лопату

Та зроблю грядки в садку.

Посаджу на них я квіти:

Чорнобривці, незабудки,

Нагідки, і ромашки,

Ще й барвінок на краю.

Буду квіти доглядати

І полоти, й поливати,

Швидше щоб цвіли в саду.

Потім я їх мамі віднесу.

Пригадуючи назви квітів, діти вибирають картинки із зображенням цих квітів.

 Дидактична гра «Відгадай казку»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами казок, згідно віку дітей. Вчити пізнавати казку за ключовими словами. Дід, баба, яйце, мишка – з якої казки? («Курочка Ряба»).

Хід гри: дітям пропонують картки із зображенням казкових героїв з певної казки. Діти відгадують казку і називають.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар