Пропоную вам добірку ігор та вправ, які ви з легкістю та радістю можете
виконати вдома зі своїми дітками. Всім бажаю успіхів та натхнення!
Мета: збагачення словникового запасу прикметниками;
допомога у визначенні того чи іншого емоційного стану людини за виразом
обличчя; відпрацьовування емоційної сфери дитини.
Хід вправи: дитина сидить за столом. Дорослий розповідає їй про емоції, які відчуває людина, пропонує розглянути малюнки на столі й відгадати у якої літери – яка емоція. Далі дорослий пропонує дитині відтворити якусь із знайомих емоцій, наприклад гнів, потім пропонує подивитися у дзеркало і визначити, чи правильно вона це робить.
Мета: учити виділяти й характеризувати особливості
зовнішнього вигляду диких тварин, способу їхнього життя; робити узагальнення на
основі спільних ознак; збагачувати словниковий запас назвами диких тварин.
Хід гри: дорослий викладає на стіл картинки із
зображенням диких тварин; описує якусь тваринку, дитина відгадує, бере картинку
із зображенням тієї тварини, що описував дорослий.
Мета: збагачувати словниковий запас назвами
свійських тварин та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят
свійських тварин, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами.
Хід гри: перед дитиною на столі лежить
картка-поле із зображеннями свійських тварин. Дитина добирає предметні картинки
із зображенням дитинчат свійських тварин.
Мета: збагачувати словниковий запас назвами
одягу та взуття. Вчити добирати сезонний одяг та взуття для ляльки на
«прогулянку».
Хід гри: перед дитиною на столі лежить
картка-поле, де зображена певна пора року; плоске зображення ляльки, одягу та
взуття. Дитина одягає ляльку на «прогулянку» і називає правильно одяг та
взуття.
Мета: сприяти формуванню семантичної структури слова
в єдності всіх його компонентів; вправляти в утворенні та вживанні іменників у
множині. Звертати увагу дітей на різницю в закінченнях слів. Збагачувати
словниковий запас дітей назвами одягу.
Хід вправи: дорослий виставляє парні малюнки із
зображенням одягу. Дитина уважно розглядає і називає зображене.
Мета: розвивати увагу, пам’ять; активізувати процеси
переводу слів з пасивного до активного словника (за темою «Мій одяг та моє
взуття»).
Хід гри: дорослий виставляє на столі чотири
предмети, називає їх, пропонує запам’ятати. Дитина заплющує очі, дорослий ховає
один з предметів. Дитина відкриває очі і називає, що зникло.
Мета: активізувати словник дітей назвами просторових
понять.
Хідгри: дорослий ховає іграшки в різних місцях
кімнати (ведмедика – праворуч від місця знаходження дитини, зайчика – ліворуч,
за шафою, ляльку – позаду, вперед – машинку), «Куди хочеш піти?» . Дитина
голосно говорить, куди вона хоче піти.
Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами
перелітних птахів та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят
перелітних птахів, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами;
закріплювати навички ловлі (кидання) м’яча.
Хід гри: дорослий, кидаючи м’яча, запитує: «У
ластівки хто?». Дитина, спіймавши м’яч та повертаючи його дорослому відповідає:
«Ластів’ята». І так далі.
Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами
диких тварин та їх дитинчат: лисиця – лисеня (із зменшувально-пестливими
суфіксами); закріпити навички ловлі та кидання м’яча.
Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами
сипких матеріалів (сіль, борошно, цукор тощо), розвивати м’язове відчуття, дрібні
м’язи пальців.
Хід гри: дорослий виставляє на столі у блюдцях сипкі
речовини, з’ясовує, чи знає дитина для чого вони потрібні, як називаються, чим
відрізняються одна від одної. Потім дорослий пропонує дитині заплющити очі,
підносить блюдце з якоюсь речовиною до дитини й пропонує на дотик впізнати, що
це за речовина.
Мета: розвивати слухову увагу дітей-логопатів;
допомагати дітям активізувати процеси пошуку слів та переведення їх до
активного словника.
Хід гри: дітям пропонують прослухати вірш та
пригадати, які квіти ростуть у садку.
Я візьму граблі і лопату
Та зроблю грядки в садку.
Посаджу на них я квіти:
Чорнобривці, незабудки,
Нагідки, і ромашки,
Ще й барвінок на краю.
Буду квіти доглядати
І полоти, й поливати,
Швидше щоб цвіли в саду.
Потім я їх мамі віднесу.
Пригадуючи назви квітів, діти вибирають картинки із
зображенням цих квітів.
Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами
казок, згідно віку дітей. Вчити пізнавати казку за ключовими словами. Дід,
баба, яйце, мишка – з якої казки? («Курочка Ряба»).
Хід гри: дітям пропонують картки із зображенням
казкових героїв з певної казки. Діти відгадують казку і називають.
Немає коментарів:
Дописати коментар