Мета. Розвивати зв’язне мовлення, вміння
асоціативно мислити,
спостережливість, увагу. Виховувати бажання допомогти, уміння
проявляти доброзичливе становлення до дітей з іншої країни. Вчити дітей
складати розповіді за допомогою мнемотаблиці, за зразком вихователя. Вправляти
у вживанні прикметників, в утворенні споріднених слів. Збагачувати словник
дітей іменниками, прикметниками, дієсловами відповідно до лексичної теми
«Зима». Закріпити знання про об’ємну геометричну форму (кулю).
Матеріали. Презентація – природа
Африки, мнемотаблиця «Зима», мобільний телефон
(для запису розповідей дітей), асоціативні картки, коробка для посилки, сніг,
термос, тарілка, чашка, смайлики.
Хід заняття
(1-й слайд-конверт, сигнал
повідомлення)
Що це? Нам надіслали повідомлення. Вам
цікаво, хто ж нам його надіслав?
(2-й слайд-фото дітей з
Африки)
Давайте звернемо
увагу, звідки воно до нас надійшло.
Діти, ви знаєте, де знаходиться
країна Африка?
(3-й слайд – карта)
Як ви думаєте, про що вони
хочуть дізнатися?
(4-й слайд –
картинка зими)
(Відповіді дітей)
Як ви гадаєте, чому
африканські діти нічого не знають про зиму? ( Тому що в Африці дуже
спекотно і там немає зими).
(слайди – природа
Африки)
А як же ми їм
допоможемо? (припущення дітей)
Я пропоную вам розповісти їм про зиму, і свою розповідь
записати і відправити в Африку разом з посилкою, в яку складемо все те,
що пов’язане з зимою.
Спочатку розкажіть про те, якою
зима буває, в цьому нам допоможуть картки (діти добирають асоціативні картки до
теми зима).
Гра Асоціативні картки «Зима»
(вихователь доповнює).
А я знаю, що зима буває і доброю,
і ……(підкажіть)
(розкладають асоціативні картки).
От пора і розповідь нам складати.
А допоможе нам в цьому картина. Давайте
пригадаємо, що означають символи на картині.
Спочатку я розповім, а потім
будете розповідати ви.
Зразок розповіді:
Настала зима. По небі пливуть густі, темні хмари. Землю вкрив білий, пухнастий
сніг. Хлопчики і дівчатка одяглися тепло, і пішли гуляти. Вони зліпили веселого
сніговика, пограли в сніжки. Покаталися на санках, ковзанах. Добре
взимку!
Діти складають свої розповіді, а вихователь
записує на телефон. Які
чудові розповіді у вас вийшли.
Фізкультхвилинка «Перший сніг»
(відео).
В чарівній торбинці – куля і
сніжка (обігрується).
Що в торбинці? Що відчули ваші
ручки? (холодне, мокре, тверде, кругле). То це? (сніжка іграшкова і справжня).
Нащо вони схожі? (на кулю).
Як ви гадаєте, чи хотіли б діти
Африки побачити справжній сніг? А як же нам його передати, щоб не розтанув? В
чому нам відіслати сніг? (виставляю декілька предметів на вибір дітей). В
термосі.
А ж іграшковою сніжкою ми
пограємо в гру «Утвори нові слова від слова «сніг». (передаю сніжку по колу)
(Сніжок, снігопад, снігуронька, сніговик, сніжинка, підсніжник, снігур,
сніжний).
Як багато в нашій мові слів, які
утворилися від слова сніг.
Збираємо посилку для дітей
(на столі розкладені предмети, які пов’язані з зимою, діти складають в
коробку).
Посилку ми зібрали. І запис наших
розповідей після заняття відправимо до
далекої Африки.
Я гадаю, що африканські дітки будуть дуже
задоволені.
Знаходимо чарівний мішечок, який
забули покласти в посилку (обігруємо) і знаходимо гостинці для дітей.
Молодці!
Немає коментарів:
Дописати коментар