вівторок, 27 лютого 2018 р.

Словами малюємо зиму

(заняття з мовленнєвого розвитку з використанням мнемотаблиці з дітьми середньої групи)

Мета. Розвивати  зв’язне мовлення, вміння асоціативно мислити,  спостережливість,  увагу.  Виховувати бажання допомогти, уміння проявляти доброзичливе становлення до дітей з іншої країни. Вчити дітей складати розповіді за допомогою мнемотаблиці, за зразком вихователя. Вправляти у вживанні прикметників, в утворенні споріднених слів. Збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами відповідно до лексичної теми «Зима». Закріпити знання про об’ємну геометричну форму (кулю).

Матеріали. Презентація – природа Африки, мнемотаблиця «Зима», мобільний телефон (для запису розповідей дітей), асоціативні картки, коробка для посилки, сніг, термос, тарілка, чашка, смайлики.


Хід заняття

 (1-й слайд-конверт, сигнал повідомлення)

  Що це?  Нам надіслали повідомлення. Вам цікаво,  хто ж нам його надіслав?

  (2-й слайд-фото дітей з Африки)

  Давайте звернемо увагу, звідки  воно до нас надійшло.

Діти, ви знаєте, де знаходиться країна Африка?     

  (3-й слайд – карта)

 Як ви думаєте, про що вони хочуть дізнатися?

  (4-й слайд –  картинка зими)

  (Відповіді дітей)

 Як ви гадаєте, чому африканські діти нічого не знають про зиму? ( Тому що в Африці дуже спекотно і там немає зими).

  (слайди – природа Африки)

  А як же ми їм допоможемо? (припущення дітей)

 Я пропоную вам  розповісти їм про зиму, і свою розповідь записати і відправити в  Африку разом з посилкою, в яку складемо все те, що пов’язане з зимою.

Спочатку розкажіть про те, якою зима буває, в цьому нам допоможуть картки (діти добирають асоціативні картки до теми зима).

Гра  Асоціативні картки «Зима»

 (вихователь доповнює).

А я знаю, що зима буває і доброю, і ……(підкажіть)

(розкладають асоціативні картки).

От пора і розповідь нам складати. А допоможе нам в цьому  картина. Давайте пригадаємо, що означають символи на картині.

Спочатку я розповім, а потім будете розповідати ви.

Зразок розповіді:

Настала зима. По небі пливуть густі, темні хмари. Землю вкрив білий, пухнастий сніг. Хлопчики і дівчатка одяглися тепло, і пішли гуляти. Вони зліпили веселого сніговика, пограли в сніжки. Покаталися на санках, ковзанах. Добре взимку!         

Діти  складають свої розповіді, а вихователь записує на  телефон.  Які чудові розповіді у вас вийшли.

Фізкультхвилинка «Перший сніг» (відео).

В чарівній торбинці – куля і сніжка (обігрується).

Що в торбинці? Що відчули ваші ручки? (холодне, мокре, тверде, кругле). То це? (сніжка іграшкова і справжня). Нащо вони схожі? (на кулю).

Як ви гадаєте, чи хотіли б діти Африки побачити справжній сніг? А як же нам його передати, щоб не розтанув? В чому нам відіслати сніг? (виставляю декілька предметів на вибір дітей). В термосі.

А ж іграшковою сніжкою ми пограємо в гру «Утвори нові слова від слова «сніг». (передаю сніжку по колу) (Сніжок, снігопад, снігуронька, сніговик, сніжинка, підсніжник, снігур, сніжний).

Як багато в нашій мові слів, які утворилися від слова сніг.

 Збираємо посилку для дітей (на столі розкладені предмети, які пов’язані з зимою, діти складають в коробку).  

Посилку ми зібрали. І запис наших розповідей після заняття  відправимо до далекої Африки. 

 Я гадаю, що африканські дітки будуть дуже задоволені.

Знаходимо чарівний мішечок, який забули покласти в посилку (обігруємо) і знаходимо гостинці для дітей.

Молодці!

Немає коментарів:

Дописати коментар