Основою педагогічної взаємодії
є спілкування, адже саме спілкування є і найважливішою умовою, і засобом
розвитку особистості. Одним з видів педагогічної взаємодії є спілкування
педагога з батьками вихованців, головна мета якого — побудувати партнерські стосунки
та забезпечити психолого-педагогічний супровід сімейного виховання. Щоб досягти
цієї мети, потрібно майстерно володіти ефективними технологіями спілкування.
Технології педагогічного спілкування з батьками.
Технології педагогічного спілкування з батьками.
Нині більшість педагогічних колективів чітко усвідомлюють
пріоритетність сімейного виховання та важливість психолого-педагогічної
допомоги батькам. Але, як свідчать наукові та емпіричні дані, цей напрям
діяльності залишається для сучасного вихователя найскладнішим.
На організацію ефективної взаємодії із сім'ями негативно впливають такі чинники:
надмірна вимогливість до батьків;
навіювання батькам негативного образу
дитини;
невпевненість вихователя у своїй правоті;
невміння вихователя поглянути на
ситуацію з позиції батьків.
Крім того, критична налаштованість вихователя стосовно
батьків, небажання шукати індивідуальний підхід до сім'ї загалом і до кожного
її члена зокрема спричиняють виникнення складних ситуацій під час спілкування з
батьками.
Розв'язання таких складних ситуацій не можна відкладати
на якийсь час, оскільки від характеру стосунків педагога із сім'єю
залежить ефективність освітньої роботи з дитиною. Непорозуміння, різне
ставлення до деяких питань виховання і розвитку дошкільників — усе це
призводить до сумних наслідків, коли батьки не довіряють вихователю і навпаки.
Це розлагоджує їхні дії, ставить під сумнів можливість партнерства, про
необхідність якого ми говоримо.
Психологічна готовність до спілкування передбачає
достатній рівень володіння педагогом технікою спілкування. Вихователеві
важливо навчитися спілкуватися з батьками так, щоб уникати позиції
«обвинувача» та негативної оцінки дитини. Ефективно допомагає у цьому техніка
«Я-повідомлення», запропонована американським психологом Томасом Гордоно. За
умови умілого застосування вона знижує напругу і сприяє формуванню довірчих
стосунків між педагогом і батьками.
Немає коментарів:
Дописати коментар