середу, 11 грудня 2019 р.

Знавці транспорту

Заняття з ознайомлення з довкіллям з пріоритетом мовленнєвих завдань 
з дітьми середньої групи

Мета. Розвивати увагу, спостережливість, пізнавальну активність. Виховувати інтерес до навколишнього світу і повагу до праці дорослих. 
Розширювати знання про наземний, повітряний та водний транспорт; розпізнавати за призначенням (легковий, вантажний), середовищем пересування. Закріплювати знання дітей про роботу світлофора, формувати вміння правильно переходити вулицю. Вправляти в утворенні прикметників від іменників, у вживанні іменників в О.в. однини. Удосконалювати правильну вимову звуків (ж, ш, ч, р). Збагачувати словник дітей назвами видів транспорту. Вдосконалювати навички наклеювання предметів, що складаються з окремих частин (автомобіль). Викликати зацікавленість дітей за допомогою художніх творів. 
Матеріали: Площинне зображення веселого світлофора; картинки різного транспорту; дидактична гра «Їде, пливе, літає», м’яч, посвідчення водія, матеріали для аплікації : кузов, колеса, кермо; фломастери. 
Хід заняття 

- Діти, послухайте вірш.
Стукотить,торохтить по вулиці: 
Хома їде на курочці,
Тимішка на кішці 
По кривій доріжці.
- Куди, Хома, їдеш? 
Куди поганяєш?
- Їду сіно косити.
- Навіщо тобі сіно?
- Корівок кормити.
- Навіщо тобі корівки?
- Молоко доїти.
- Навіщо тобі молоко?
- Діток годувати.
- Сподобався вам вірш? А скажіть, чи можна їздити на курці чи на кішці? А чому? (відповіді дітей).
- А на чому їздять люди? 
- Давайте пригадаємо, який транспорт ви бачили на вулицях нашого міста? 
(вибирають потрібні картинки і називають)
- Яких автомобілів більше в нашому місті. Чому? (Відповіді дітей) 
- Які автомобілі перевозять людей? (легковий) 
- Які перевозять вантажі? (вантажні) Чим вони відрізняються? Чим схожі? 
- Чим корисний транспорт? Чим шкідливий транспорт? (Відповіді дітей). 
- Діти хто керує транспортом ? 
- Чи знаєте ви, що дорослі, щоб керувати автомобілем, вчать правила дорожнього руху і вправляються у водінні автомобіля у спеціальній школі – автошколі. А потім здають іспит і отримують посвідчення водія. 
- А ви хочете отримати посвідчення водія? 
Ми вирушаємо в школу Веселого світлофора. Він вже зустрічає нас і приготував свої завдання. Давайте пригадаємо, які кольори у світлофора? Скільки їх? Що вони означають? 
(Світлофор) 
Дидактична гра « Їде, пливе, літає » 
Є різні види транспорту - одні літають у небі, інші - їздять по дорогах, треті - плавають по морях і океанам. 
- Тож які є види транспорту? (Наземний, повітряний, водний). 
(діти працюють за столами) 
Продовж речення «Хто чим керує?» 
(відмінювання іменників в О.в. однини) 
Водій керує (чим?)… ( автомобілем, вантажівкою, автобусом) 
машиніст керує… (поїздом) 
пілот керує… (літаком) 
мотоцикліст керує… (мотоциклом) 
капітан керує… (кораблем) 
тракторист керує…( трактором) 
велосипедист керує…..(велосипедом). 
Фізкультхвилинка 
-Сіли ми в автомобіль, дир–дир, дир-дир. 
А тепер в тролейбус сіли і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш-ш. 
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж-ж. 
Ось на потязі я мчу: чух-чух-чух-чух. 
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати. 
Мовна вправа «Що із чого?» ( з м’ячем ) 
Машина з металу – металева машина 
Літак з паперу – паперовий літак 
Човник з пластиліну – пластиліновий човник 
Потяг з картону – картонний потяг 
Ракета зі снігу – снігова ракета 
Вантажівка з дерева – дерев’яна вантажівка 
Фургон з брезенту – брезентовий фургон 
Сидіння зі шкіри – шкіряне сидіння 
Колесо з гуми – гумове колесо 
Рейки з заліза – залізні рейки 
Сидіння з хутра – хутряне сидіння . 
-Молодці! Як ви правильно виконуєте завдання світлофора. 
Світлофор приготував вам ще одне завдання. 
«В одному місті жили автомобілі. Вони їздили по вулицях, возили людей, вантажі, дотримувались правил дорожнього руху. Одного разу на місто налетів сильний злий вітер. Він подув так сильно, що у автомобілів стало розбиватися скло, відлітали колеса, кабіни, кузов. Це все побачив добрий чоловік, він зібрав всі автомобілі і приніс до нас, щоб ми полагодили їх. Вони лежать у коробці. 
- Давайте полагодимо автомобілі? (діти збирають автомобілі приклеюють колеса, кермо, і оживляють їх). 
- Погляньте, які гарні автомобілі у нас вийшли. Тепер вони знову можуть їздити по вулицях міста. 
Ви справилися з завданнями Світлофора, і він передає вам посвідчення водія. 
(кожній дитині вручаю посвідчення водія). 
-Вам сподобалось? Що найбільше запам’яталося?

Немає коментарів:

Дописати коментар